close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

דרכון פורטוגלי לישראלים - 5 יתרונות שכדאי להכיר

מערכת שורשיב אייר, תשעח27/04/2018

היתרונות הגדולים של דרכון פורטוגלי והתנאים להשגת אחד כזה...

תגיות:
במהלך שנת 2015 החליטה ממשלת ספרד ויחד איתה גם ממשלת פורטוגל לעשות תיקון. בעקבות גירוש יהודי ספרד שאירע לפני כמה מאות שנים, החליטו הממשלות הנ"ל להעניק אזרחות פורטוגלית ודרכון פורטוגלי ליהודים שיוכיחו כי הם אכן בעלי קשר משפחתי למגורשי ספרד. הזדמנות זו נחשבת ליוצאת דופן מכיוון שהדרכון הפורטוגלי הינו אחד הדרכונים המבוקשים בעולם. כפי שציינו קודם לכן, הוצאת דרכון פורטוגלי מתאפשרת אך ורק למי שיוכיח כי הוא צאצא למגורשי ספרד.

התהליך להוצאת דרכון כרוך בהצגת הוכחות לממשלת ושגרירות פורטוגל. מדובר בתהליך בירוקרטי שיכול לארוך מספר חודשים ולעיתים גם שנה. משך התהליך קשור בהתנהלות של מגיש הבקשה לקבלת האזרחות – במידה ומגיש הבקשה השיג והציג את כל המסמכים הדרושים, מילא את הטפסים והציג את טענותיו כראוי, התהליך יתנהל מהר יותר. רבים מהיהודים שמנסים להוציא אזרחות פורטוגלית נעזרים בעו"ד או בגורם מקצועי אחר שיוכל להכווין אותם, להנחות ולעזור בהמצאת המסמכים הנחוצים. במקרים רבים, דורשת השגרירות להציג מסמכים שאינם זמינים באופן מיידי כמו : תעודות נישואין או פטירה, מסמכים ישנים מהעירייה, תעודות זהות וכדומה.

לשם מה אני צריך אזרחות פורטוגלית? מהם היתרונות של דרכון פורטוגלי?
אם לא ידעתם עד כה, וודאי תשמחו לשמוע כי בעלי אזרחות פורטוגלית נהנים מיתרונות רבים ובשל כך, ישראלים ויהודים בעולם כולו מנסים לקבל אזרחות זו. מעבר לעובדה כי מדובר בדרכון שמדורג כשישי בעולם – מדובר גם בדרכון אירופאי. פורטוגל הינה אחת מהמדינות שחברות באיחוד האירופי ולכן מי שיש ברשותו אזרחות פורטוגלית נחשב לאזרח אירופאי.
עם אזרחות פורטוגלית תוכלו לעבוד ולחיות בכל אחת מן המדינות שחברות באיחוד. יתרה מכך, אם תרצו לבקר או לטייל בארצות הברית – תוכלו להכנס אל שטחה מבלי להתקל בבעיות מורכבות או מבלי הצורך בויזה. לאזרחים פורטוגלים יש הקלות מס באירופה וקיימת האפשרות לסחור, לייבא ולייצא כחוק. אזרחים פורטוגלים יכולים ללמוד לימודים אקדמאיים במחיר מסובסד בכל רחבי אירופה, לעיתים הם גם זכאים למלגות ונמנעים מתשלום שכר לימוד. יתרון בולט נוסף זו העובדה כי ניתן להחזיק בדרכון הפורטוגלי במקביל לדרכון הישראלי, לא צריך לוותר על אף אחד מהדרכונים ולמעשה – ניתן לחיות בישראל ומדי זמן מה "לקפוץ" לאירופה. למשל, בתקופה של מצב בטחוני רעוע, בעלי דרכון פורטוגלי יכולים לצאת מהארץ לכל אחת ממדינות אירופה, ללא הגבלת זמן וללא סיבוכים מיותרים.

אזרחות פורטוגלית– כמה זה עולה?
התהליך להוצאת הדרכון כרוך גם בתשלומים. בדרך כלל המחיר נע סביב האלף שקלים אך יכול להיות גם יקר יותר. לא ניתן לקבוע חד משמעית מהי העלות להוצאת דרכון פורטוגלי משום שהסכומים משתנים בהתאם לדרישות. למשל, ישנם מסמכים שתצטרכו להשיג ועל כך גם יש לשלם. ישנם מסמכים המצריכים תרגום לפורטוגלית, תהליך שדורש גם כן תשלום. עם זאת, מדובר בהשקעה חשובה ומשתלמת.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה